Khamis, 5 November 2015

Checklist BARANG persediaan BERSALIN

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 

Apa khabar anda hari ni? InshaAllah sihat dengan izinNya. 

Alhamdulillah, seperti yang pernah saya tulis sebelum ni dan kita juga sediamaklum, hujung2 tahun ni, memang ramai baby lahir. kan bulan nov sampai jan tu, musim cuti sekolah, musim berjalan2, musim relax2 sikit (ye ke?) bagi kebanyakan orang. jadinya bulan 7,8,9,10 ni.. ramai la baby yang lahir. 

Alhamdulillah, hari ni saya menerima berita gembira.. seorang rakan yang rapat juga semasa sekolah dulu sedang berada di labour room. menanti kelahiran anak ke 2 beliau. 

Kawan2 dari sekelas semasa diploma dan degree pun ramai yang samada dah bersalin ataupun menunggu hari. 

Alhamdulillah... tahun ni, ramai kawan2 saya ada anak sebaya dengan anak ke3 saya, Amni Khadijah bt Asyraf, lahir pada 20 Oktober 2015. (ops, saya masih dalam pantang ya sekarang, baru hari ke 16 ;)) tapi kadang lupa diri dalam pantang sebab macam segar jer. hehe. 

Oklah, bagi ibu2 baru...bila dah hampir2 nak bersalin ni, Dup dap...debaran kian terasa...


Nurse dah mula pesan persiapkan barang baby bila nak masuk 3rd trimester baby dah getting ready nak melihat dunia. 

Jadi ibu2 kena persiapkan barangan yang perlu di bawa ke hospital.

Kalau nak di senaraikan, macam2 nak bawa. Yelah bukan selalu Menyambut kehadiran insan baru. 

InshaAllah tak lama duk di hospital, jadi kita bawa apa yang perlu ya. boleh rujuk gambar di bawah ni;





Semoga Allah permudahkan urusan kita semua,


Buat rakan2, Moga perkenalan mak ayah berterusan ke anak2 juga. inshaAllah. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tips Menjalankan Bisnes Online

   Assalamualaikum dan salam sejahtera,  Pada entri yang lalu, saya kongsikan peluang bekerja Dari rumah yang turut berkait dengan bisnes on...